ابزار وردپرس

آشنایی با ابزار طراحی سایت به وسلیه وردپرس

ابزار وردپرس

آشنایی با ابزار طراحی سایت به وسلیه وردپرس

در این وبلاگ با با ابزار طراحی سایت به وسلیه وردپرس آشنا خواهید شد

گوگل آنالیتیکس چیست؟

سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۳۱ ب.ظ

گوگل آنالیتیکس، یک سرویس رایگان آمارگیر و تجزیه و تحلیل سایت است که گوگل از سال 2005 آن را در اختیار کاربران قرار داد. این سیستم امکان بررسی و تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها و ده ها آمار دیگر را ارائه می‌کند. به این ترتیب، با استفاده از این آمار می توان سایت را از تمام جنبه ها تجزیه و تحلیل کرد. سرویس گوگل آنالیتیکس به مدیران وب سایت ها کمک می کند تا فرآیند جمع آوری و تحلیل داده های وب سایت خود را به شکلی دقیق و کامل انجام دهند.

یکی از مشکلات اصلی سایت ها عدم شناخت رفتار کاربران و عدم اطلاع از علاقمندی کاربران است تا بتوان نقاط ضعف و قوت را شناخت و بر روی آن ها تمرکز نمود. گوگل آنالیتیکس در اینجا به کمک شما می آید تا یک آمار دقیق از کاربران سایتتان به شما بدهد تا شناخت کافی را نسبت به نیاز کاربرانتان به دست آورید تا بتوانید سایت را برای کاربران بهبود دهید.

از ویژگی های Google Analytics هدف گذاری برای سایت است. شما می توانید در گوگل آنالیتیکس اهدافی را تعیین کنید و روند طی نمودن کاربر را برای رسیدن به هدف شما را ببینید تا متوجه شوید که چرا بسیاری از اهداف ما از سایت به وقوع نمی پیوندد. به عنوان مثال هدف شما فروش یک کالا در سایت است. شما فروش آن محصول را به صورت یک هدف در گوگل آنالیتیکس تعریف می کنید و مسیری که کاربر برای خرید آن محصول می پیماید را مشاهده می کنید. در اینجا متوجه می شوید که در روند خرید آن محصول چرا کاربر خرید را تکمیل نمی کند و کاربران بیشتری تبدیل به مشتری نمی شوند. نمونه عملی این ویژگی را در دوره آموزش گوگل آنالیتیکس به طور کامل بیان کرده ایم. علاوه بر آن گوگل آنالیتیکس را به طور کامل در این دوره آموزش داده ایم.

گوگل آنالیتیکس پاسخ تمام سوالات زیر را دارد:

  • آیا می‌خواهید بدانید که کاربران سایت شما از کجا و چگونه وارد سایت می‌شوند؟ دقیقا با جزئیات چه کاری را در سایت شما انجام می دهند؟
  • چه ساعت هایی از سایت شما دیدن می‌کنند؟ چه مدت را در سایت شما می‌گذارنند؟
  • چند صفحه از سایت شما را دیده اند؟ کدام صفحات را دیده اند؟
  • کاربران شما بیشتر مرد هستند یا زن؟ آن ها چند ساله هستند؟
  • علاقه کاربران سایت شما بیشتر در چه زمینه هایی است؟
  • آن ها دقیقا از کدام شهر به سایت شما آمده اند؟ از چه کشوری آمده اند؟ زبان آن ها چیست؟
  • مرورگر آن ها چیست؟ سیستم عامل آن ها چیست؟ آن ها با کامپیوتر هستند یا موبایل یا تبلت؟
  • سایز صفحه نمایش آن ها چه بوده است؟ اینترنت آن ها از چه شرکتی بوده است؟
  • آیا آن ها دقیقا کاری که شما می خواهید آن ها انجام بدهند را انجام می دهند؟ آیا آن ها از فروشگاه اینترنتی شما خرید می کنند؟ چرا کاربران بیشتری تبدیل به مشتری نمی شوند و خریدی انجام نمی دهند؟
  • چرا سایت شما گاهی افت می کند و گاهی رشد؟ آیا الان در حال رشد هستید؟
  • اگر بخواهید باز هم می توانم این سوالات را ادامه دهم! گوگل آنالیتیکس جواب تمام آن ها را دارد!

با کمک گوگل آنالیتیکس می توانید دقیقا تشخیص دهید که کدام قسمت از سایتتان ضعیف تر است و بازدید کمتری دارد و عملکرد ضعیفی دارد تا بتوانید آن را بهبود دهید تا مشتریان و کاربران بیشتری را جذب کنید.

در آخر همه این آمار و ارقام و تحلیل و آنالیز ها دست به دست هم می دهند و سایت شما را متحول می کنند.  چون دقیقا می دانید که کاربران شما کی هستند و به چه چیزی علاقه دارند تا برای آن ها محصول یا محتوا در سایت قرار دهید تا در نتیجه فروش و بازدید خودتان را به شدت بالا ببرید. دانستن این اطلاعات است که از نیاز مشتری خود شناخت کافی را به دست می آورید تا بتوانید به خوبی نیاز های او را برطرف کنید.

اگر علاقه مند شدید که این ابزار فوق العاده گوگل را کامل یاد بگیرید و سایت خودتان را متحول کنید، می توانید در دوره آموزش گوگل آنالیتیکس در سایت فصل وردپرس شرکت کنید.

نظرات  (۱)

مقاله ی خیلی خوبی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی