ابزار وردپرس

آشنایی با ابزار طراحی سایت به وسلیه وردپرس

ابزار وردپرس

آشنایی با ابزار طراحی سایت به وسلیه وردپرس

در این وبلاگ با با ابزار طراحی سایت به وسلیه وردپرس آشنا خواهید شد

محتوای تکراری چیست؟

پنجشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۴۹ ب.ظ

محتوای تکراری چیست؟

گوگل و سایر موتور های جستجو، هر URL متفاوت را، یک صفحه جدا شناسایی می کنند. منظور از محتوای تکراری نیز، محتوای مشابه ای است که در URL های متفاوت قرار گرفته باشد. در اینجا منظور ما از محتوای تکراری، محتوای داخل سایت ما است. یعنی منظور ما کپی کردن مطالب سایت های دیگر نیست و صرفا این نوع محتوای تکراری، به موارد داخلی سایت ما بر می گردد.

اگر شما یک مطلب را دو بار در سایت درج کنید، پس هر کدام از این مطالب، لینک های مختلفی دارند اما محتوا یکسان است. بنابراین در اینجا می گوییم که محتوای تکراری در سایت درج شده است.

گاهی اوقات نیز ممکن است با اضافه کردن تنها یک متغیر در لینک، گوگل آن صفحه را، یک صفحه متفاوت شناسایی کند اما محتوا در آن تغییری نکند. البته تا حد زیادی گوگل می تواند این نوع پارامتر ها و متغیر ها را شناسایی کند. مثال زیر نمونه ایجاد محتوای تکراری با اضافه کردن پارامتر در لینک است:

website.com/book

website.com/book?order=price

چرا نباید در سایت محتوای تکراری داشته باشیم و تاثیر محتوای تکراری بر سئو چیست؟ 

فرض کنید شما گوگل هستید. کاربری یک عبارتی را جستجو کرده است و یک سایتی، محتوایی را درباره‌ی آن عبارت دارد. اما وقتی شما به عنوان گوگل می خواهید لینک آن سایت را به کاربر نمایش دهید، متوجه می شوید که دقیقا همین محتوا در یک لینک دیگر از این سایت قرار دارد. گوگل در اینجا سردرگم می شود و نمی داند که کدام یک از این لینک های سایت، آن محتوای اورجینال و کامل تر است. در اینجا گوگل به صورت تصادفی یکی از این لینک ها را به کاربر نمایش نمی دهد! بلکه به طور کلی از نمایش لینک های آن سایت به کاربر جلوگیری می کند و در نتیجه آن سایت را در نتایج جستجو نمایش نمی دهد. چون گوگل نتوانست است که بهترین مطلب و لینک را از آن سایت دریافت کند و به کاربرش نمایش دهد.

گوگل و موتور های جستجو همیشه سعی می کنند که بالاترین کیفیت را در کار خود داشته باشند. بنابراین وقتی یک مطلب در دو لینک در سایت درج شده است، این ریسک را نمی کنند که به طور رندم یکی را نشان دهند.

دلیل دیگر این که چرا نباید در سایت محتوای تکراری داشته باشیم، این است که شما از یک محتوا، چندین صفحه و لینک دارید و در اصل دارید قدرت مطالب سایت خود را تقسیم می کنید. به جای این که یک لینک و محتوای قوی داشته باشید، چند لینک با محتوای مشابه و ضعیف دارید. در نتیجه این مورد باعث کاهش عملکرد سایت شما خواهد شد.

سایت فصل وردپرس در چک لیست سئو خود نیز به این مورد اشاره کرده است که می توانید این چک لیست را به صورت رایگان دانلود کنید.

نظرات  (۱)

سلام اگر خواستید cafeh.blog.ir رو دنبال کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی