ابزار وردپرس

آشنایی با ابزار طراحی سایت به وسلیه وردپرس

ابزار وردپرس

آشنایی با ابزار طراحی سایت به وسلیه وردپرس

در این وبلاگ با با ابزار طراحی سایت به وسلیه وردپرس آشنا خواهید شد

ساخت فرم تماس در وردپرس با افزونه Contact Form 7

سه شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۷، ۰۸:۳۸ ب.ظ

امروز می خواهم شما را یک فرم ساز ساده اما محبوب در وردپرس آشنا کنم. این شما و این افزونه Contact Form 7

یکی از ساده ترین و در حین حال انعطاف پذیر ترین افزونه فرم تماس وردپرس، افزونه Contact Form 7 است. این افزونه تا کنون بیش از 5 میلیون نصب فعال داشته است. با اینکه این افزونه تنظیمات کمی دارد، اما افزونه های مکمل بسیاری زیادی در سایت وردپرس موجود است که از طریق آن می توانید فرم خود را حرفه ای تر بسازید.

پس از این که افزونه فرم تماس وردپرس Contact Form 7 را نصب و فعال کردید، گزینه فرم تماس به پنل ادمین شما اضافه می شود. به طور پیشفرض یک فرم تماس برای شما می سازد. تصویر زیر نمونه فرم تماس ساخته شده خود افزونه است.

همانطور که می بینید ابزار هایی در بالای محیط افزونه وجود دارد که از طریق آن ها می توانید فرم های حرفه ای تری بسازید. به عنوان مثال درج انواع مختلف فیلد های خاص مثل شماره تلفن یا ایمیل، چک باکس یا دکمه های رادیویی، ارسال فایل، کد کپچا یا همان کد امنیتی و … امکان پذیر است.

در نسخه اصلی خود افزونه Contact Form 7، اطلاعات فرم ارسالی فقط به ایمیل ارسال می شود و در خود سایت ذخیره نمی شود. البته افزونه هایی هستند که مکمل افزونه فرم تماس هستند و امکان ذخیره پیام را نیز به مدیر سایت می دهد.

حال که ما نسخه اصلی افزونه را نصب کرده ایم، بنابراین اطلاعات پر شده توسط کاربر فقط برای ادمین ایمیل می شود. بنابراین در تب دوم امکان ویرایش تنظیمات ایمیل ارسالی است. از تگ های بالای افزونه نیز می توان مقادیری که کاربر پر کرده است را در متن ایمیل قرار دارد. البته باز هم خود افزونه یک قالب ارسال ایمیل تنظیم کرده است.

طبیعی است که وقتی کاربر فرم را پر می کند و گزینه ارسال را می زند، باید با یک پیام ها به کاربر اعلام کنیم که پیام آن ها با موفقیت ارسال شده است و یا مشکلی در ارسال پیام بوجود آمده است. بنابراین شما می توانید تمامی پیام هایی که کاربر هنگام تکمیل فرم ممکن است به آن ها برخورد کند را در تب پیام مشخص کنید. البته در این قسمت پیام های پیشفرض نوشته شده است و بیشتر مواقع نیازی به ویرایش آن ها نیست. ولی به هر حال اگر می خواهید متن پیام ها را تغییر دهید، به این قسمت مراجعه کنید.


پس از اینکه فرم خود را ساختید، حال باید در قسمتی از سایت آن را نمایش دهیم تا بتوانیم کاربران را به صفحه فرم هدایت کنیم. برای این کار باید از شورت کد تولید شده افزونه Contact Form 7 استفاده کنیم. برای مشاهده شورت کد به همان منوی فرم تماس در پنل ادمین مراجعه کنید. در مقابل فرم مورد نظر خود یک کد کوتاه می بینید. آن را کپی کنید و یک برگه جدید ایجاد کنید و به عنوان مثال نام آن را تماس با ما قرار دهید و سپس کد را در همان برگه کپی کنید و برگه را منتشر کنید. پس از مراجعه به برگه، فرم ایجاد شده خود را خواهید دید.

افزونه فرم تماس وردپرس Contact Form 7  را می توانید از لینک زیر دانلود کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۰۵
محمد منصوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی